Kaj vse zajema OFF site optimizacija spletnih strani?
Optimizacija spletne strani je izjemno pomembna za uspeh posamezne spletne strani in tudi podjetja, ki ga predstavlja. Delimo jo na dva dela, ki se med seboj dopolnjujeta. To sta OFF site optimizacija in ON site optimizacija.
Na uvodno vprašanje bomo odgovorili v nadaljevanju, najprej pa bomo pogledali definicijo optimizacije spletnih strani nasploh. Optimizacija spletnih strani je dalj časa trajajoč postopek, s katerim izboljšamo položaj spletne strani v Googlu.
Povedano na kratko, OFF site optimizacija so vsi postopki, ki jih izvajamo zunaj naše spletne strani in s katerimi želimo izboljšati uvrščanje naše spletne strani v spletnih iskalnikih. Njej nasprotna in komplementarna je ON site optimizacija, kjer za boljše uvrščanje spletne strani poskrbimo z delom na strani sami.
Kakšna je razlika med OFF site in ON site optimizacijo?
Poleg že omenjene razlike v tem, kje se izvaja, se ON site in OFF site optimizacija razlikujeta v tem, da imamo pri prvi vse elemente pod nadzorom, pri drugi pa so nekateri elementi optimizacije izven naše kontrole.
Večinoma imamo pod izrazom OFF site optimizacija spletnih strani v mislih pridobivanje povezav z drugih spletnih strani na našo. To sicer zagotovo drži. Google pri prepoznavanju spletne strani kot verodostojne upošteva tudi, koliko zunanjih spletnih povezav vodi nanjo in s kako kakovostnih spletnih strani te povezave prihajajo. Obstaja kar nekaj dejavnikov, ki jih je potrebno upoštevati, da se bo čas, ki ga vložimo v pridobivanje zunanjih povezav, obrestoval. Med njimi sta:
Oznaka “nofollow”: Zunanjih povezav, označenih z oznako “nofollow”, Google ne prepoznava pri rangiranju strani, na katere te povezave vodijo, zato pazite, da boste za povezavo zaprosili le spletne strani, ki ne uporabljajo oznake “nofollow” za outbound oziroma zunanje povezave. Seveda pa vam tudi te povezave lahko koristijo tako, da pripeljejo promet na vašo stran.
Kakovost spletne strani: Kot omenjeno, OFF site optimizacija je v veliki meri pridobivanje povezav z drugih spletnih strani na vašo. Koristno je tudi, da je tema strani, s katere prihaja povezava na vašo stran, tematsko povezana z vašo. Vendar ni vsaka povezava koristna, oziroma niso vse enako koristne. Povezava s spletne strani, ki je sama v Googlu uvrščena visoko, vam bo prinesla večjo korist. Dobro je tudi, da se povezava, ki vodi na vašo spletno stran, nahaja na strani oziroma podstrani, ki je z vašo tematsko povezana.
Obstajajo pa tudi drugi dejavniki, ki niso povezani s pridobivanjem povezav in ki jih ravno tako zajema OFF site optimizacija:
Omembe brez povezav: Za Googlov algoritem so pomembne tudi omembe vaše znamke, ki jim ni dodana povezava do vaše strani. Pridobite jih lahko na primer s pisanjem gostujočih povezav.
Google My Business: S profilom Google My Business se bodo ime in kontaktni podatki vašega podjetja pojavili na vrhu strani, ko boste iskali lokalne storitve. Če boste na primer v Google vpisali “taksi Celje”, se vam bodo na vrhu rezultatov izpisali taksisti, ki imajo profil Google My Business. Seveda pa mora biti tudi ta profil optimiziran.
Če vlagate ogromno dela v ON site optimizacijo, pa še vedno nimate toliko prometa, kot bi ga želeli imeti, je morda OFF site optimizacija tisto področje, ki mu morate posvetiti več časa.