3 psihološki triki, ki se jih poslužujejo najboljši spletni oblikovalci

Tudi pri spletnih straneh velja, da je prvi vtis izrednega pomena, saj vpliva na uspešnost  celostne uporabniške izkušnje in spletne prodaje vaših izdelkov. Človeški možgani potrebujejo približno 4 minute, da se odločijo, ali nam je oseba, s katero smo se slučajno zapletli v pogovor, všeč ali ne. Če so nam v medčloveških odnosih štete minute, smo kot imetniki spletnih strani obsojeni na milisekunde! Raziskave kažejo, da zadostuje že 50 milisekund (0,05 sekund), da obiskovalec presodi uporabnost obiskane spletne strani/trgovine, ji dodeli oceno in končno obsodbo, ali je vredna njegovega časa oz. denarja. Z uporabo preprostih trikov, ki vam jih bomo razkrili v nadaljevanju, najboljši spletnih oblikovalci vplivajo na to, koliko časa se bo obiskovalec zadržal na strani, katere izdelke si bo ogledal in nenazadnje, komu bo spletno stran oz. trgovino priporočil.

 

1. IZBERITE BARVO, KI PREDSTAVLJA ZNAČAJ VAŠE ZNAMKE

 

Tako kot rumene stene prostoru dodajo milino in mehkobo, tudi barve vaše spletne strani vplivajo na počutje obiskovalca. Naše oko sestavlja okrog 107 milijonov celic, ki lahko razlikujejo med 10 milijoni barvnimi odtenki. Na vas je, katere boste izbrali, v pomoč smo za vas izbrali 5 barvo-značajskih dvojcev in nekaj spletnih strani, ki smo jih ustvarili po predstavljenih načelih:

 

ROZA BARVA: izžareva materinsko, pomirjujočo noto

 

Primerna izbira predvsem za spletne trgovine, ki nagovarjajo žensko občinstvo, se ukvarjajo s prodajo otroških oblačil, igrač in poročnih oblačil. Naši možgani jo povezujejo z romantiko, nedolžnostjo in varnostjo.

Primer spletne strani: https://www.pufeta.si/

 

RJAVA BARVA: odtenki rustikalnosti in zemeljske uravnoteženosti

 

Čeprav manj pogosta izbira spletnih oblikovalcev, je rjava barva primerna izbira za spletne strani, ki se ukvarjajo s prodajo ekoloških ter prehrambnih izdelkov in ročnih del. Pridih lesa in narave lahko še dodatno obogatite s kombinacijo rdeče in bež barve.

Primer spletne strani: https://www.antikvariatantiqua.si/

 

BELA BARVA: za poudarjeno čistost, zaupljivost in zdravje

 

Belo barvo najdemo predvsem na spletnih straneh zavarovalnic, saj nam vliva občutek zaupanja in varnosti, kot sekundarna barva pa  je zaradi dobrega kontrasta, ki ga ustvarja, priljubljena izbira spletnih trgovin s tehnološko opremo in oblačili.

Primer spletne strani:  https://www.zavsakdan.si/

ORANŽNA BARVA: za ščep igrivosti in energične razigranosti

 

Oranžno barvo kot ščep pikantnosti dodajamo stranem, za katere želimo, da izžarevajo mladost, živahnost in dinamičnost. Vseeno je pri njeni implementaciji potrebna pazljivost, saj lahko pretirana uporaba oranžnih odtenkov ustvari vtis »cenenosti« in pretirane dostopnosti.

Primer spletne strani:  https://www.sastrade.si/

 

MODRA BARVA: temni odtenki pomirjajo in vzbujajo občutke resnosti

 

Modra izžareva modrost, resnost, zvestobo in moč. V svoji spletni prezenci jo uporabljajo večja podjetja, ki delujejo v tehnoloških industrijah in želijo še dodatno izpostaviti svojo dominantnost.

Primer spletne strani: https://cistilnanaprava.com/

 

2. PREZRAČITE VSEBINO Z ZRAČNIMI MEHURČKI (ang. »White space«)

 

Zračnost je pomembna lastnost vsake spletne strani, na katero pogosto pozabimo, saj smo preveč zaposleni z vsebino, slikami, izgledom izdelkov …

Nepokriti prostor (ang. »White-space«) je pomemben gradnik dobre uporabniške izkušnje iz večih razlogov:

 

  • Zagotavlja boljšo berljivost spletnih vsebin,
  • Prispeva k boljši koncentraciji obiskovalcev in zmanjšuje število neželenih distrakcij,
  • 20 % izboljšan kasnejši priklic informacij, ki jih je obiskovalec prebral na naši strani,
  • Boljša vidljivost CTAs (»call to actions«) in organizacija vsebinskih sklopov,
  • Ustvarja vtis ekskluzivnosti in dodane vrednosti.

3. NE POZABITE NA TIPOGRAFIJO!

 

95 % vseh informacij na spletu je podanih v obliki besed, zato je še kako pomembno, da izberemo tipografijo, ki ne igra samo estetske vloge, ampak pripomore k boljši berljivosti in uporabnosti vaše spletne vsebine.

 

Pri izbiri upoštevajte naslednje:

 

  • Pomislite, katera skupina predstavlja glavnino vaših spletnih obiskovalcev, če na primer prodajate spodnje perilo za starejše, neberljiva pisava z veliko zavoji in v velikosti 10 vsekakor ne bo dobra izbira.
  • Uporabljate največ dve različni vrsti tipografij, saj naši možgani obožujejo znane vzorce, ki se ne spreminjajo preveč in sledijo znanemu sosledju (torej v podnaslovih uporabljate vedno isti font, prav tako v besedilu).
  • Preverite berljivost tipografij tudi v CAPS LOCK nastavitvi, saj se včasih zgoda, da predvsem šumniki v veliki pisavi izpadejo čudno.
  • Vsaka črka mora biti 100 % berljiva, natlačenost povzroča zmedo v možganih, zato si besedilo težje zapomnimo.
  • Bodite pazljivi pri izbiri barve tipografije: zelena in rdeča barva na strani ne delujeta dobro.

Preberi več

Ali veste, kako učinkovit je v resnici remarketing?

Ste opazili, da ko ste gledali eno spletno stran, so se vam začeli prikazovati oglasi, ki so povezani z izdelki, na tej spletni strani? To je ena izmed taktik, ki se jo poslužujejo marketingarji, da vas prepričajo v ponoven obisk spletne strani in posledično nakup. Metoda, ki se ji reče remarketing, oziroma ponovno trženje, je odlično prodajno orodje, če želite povečati obisk na vaši spletni strani in obiskovalce spremeniti v stranke.

Remarketing funkcija vam omogoča, da obiskovalce, ki so že zapustili vašo spletno stran, ponovno nagovorite. Bodisi, da zaključijo nakup, ali pa samo oddajo kontakt. Tako lahko z obiskovalci, ki so že bili na vaši spletni strani, ponovno vzpostavite kontakt, tudi medtem, ko oni brskajo po drugih spletnih straneh.

Zakaj je remarketing tako koristen?

Uporabniki, preden se odločimo za nakup, preverimo vsaj 5 različnih spletnih strani. Da se prepričamo, da bomo opravili dober nakup, želimo preveriti več informacij, primerjati cene, kvaliteto izdelkov ali storitev. Večkrat ko nam bo ena stvar predstavljena, bolj se nam bo zahotela in bolj ko nam bo stvar zanimiva, več je možnosti, da jo bomo kupili. Tako lahko rečemo, da je remarketing orodje, za prečiščevanje ciljne publike, saj z njim proti sebi usmerimo le publiko, ki je za nas zanimimiva. Razlog, da je remarketing lahko uspešna taktika za povečanje prodaje, je tudi to, da lahko uporabnike dosežemo v pravem trenutku. Ko si uporabnik na spletni strani ogleduje izdelke, je že v nekem procesu. Najboljši trenutek, da ga dosežemo je, ko uporablja spletne aplikacije ali pa brska po drugih spletnih straneh. Kampanja ponovnega trženja, je prav tako, kot ostali načini oglaševanja, popolnoma prilagodljiva našim željam. Tako lahko nastavimo oglase točno tisti publiki, za katero želimo, da se vrne k nam. Oglasi, ki so posebej prilagojeni zato, da »lovijo« izgubljene kupce, se bodo našim obiskovalcem prikazovali, ko bodo brskali po drugih spletnih straneh. S tem pa jih bomo poskušali prepričati, da se vrnejo in zaključijo svojo namero. Uporabnike lahko dosežemo na več kot dveh milijonih spletnih strani in mobilnih aplikacijah, ki so del Googlovega omrežja. Poleg velikega dosega, pa je razlog za uspešnost remarketinga tudi to, da lahko sezname uporabnikov prilagodimo svojim ciljem. Na katerih spletnih straneh bomo prikazovali oglase in na katreih ne, je popolnoma naša odločitev. Oglasi pa se bodo prikazovali samo tistim, katerih cookie id se bo nahajal na našem seznamu. Tako bomo dosegli, da bomo pritegnili in nazaj vrnili, samo obiskovalce, ki so lahko potencialno naši kupci.

Kako bomo z remarketingom dosegli največ?

Najprej je treba poskrbeti, da bodo oglasi prilagojeni tistim, za katere želimo, da se jim prikazujejo. Pomembno je, da jim prodajajo tisto, kar tudi sami iščejo. Oglasi naj bodo prpravljeni tako, da bodo zanimivi in bodo pritegnili obiskovalce, predvsem pa jih prepričali, da ponovno obiščejo vašo spletno stran. Še bolj pa bo remarketing uspešen, če boste povezali oglase tudi do podstrani spletnega mesta. S tem ko bo obiskovalec moral manj klikati, se poveča možnost, da se bo odločil za nakup.

Preberi več

Kako poiskati najprimernejše ključne besede za SEO optimizacijo?

Velik del optimizacije spletne strani je iskanje ključnih besed. Če želite, da se vaša spletna stran v Googlu med zadetki iskanja pojavi čim višje, jo boste morali optimizirati na določene ključne besede, za katere veste, da jih vaša ciljna publika vpisuje v iskalnik.

Kaj so ključne besede?

Recimo, da želite v Googlu poiskati spletno trgovino, ki prodaja avtomobilske gume. V iskalnik boste vpisali besedno zvezo »avtomobilske gume«. Ko boste pritisnili ukaz išči, se vam bo med prvimi zadetki pojavila spletna stran, ki je najbolje optimizirana na to besedno zvezo. Povedano na kratko, ključne besede so besede ali besedne zveze (eno- ali večbesedne), ki jih ljudje vpisujejo v iskalnik in ki se morajo ravno prav pogosto pojavljati na vaši spletni strani (ali podstrani), da lahko rečete, da je stran nanje optimizirana.

Kako se lotiti iskanja pravih ključnih besed?

Spoznajte svoje kupce

Ni vam treba dobesedno seči v roko vsakemu kupcu, lahko pa vsaj približno spoznate skupino ljudi, ki bi jih zanimalo to, kar vi prodajate. To lahko dosežete tako, da vsakega kupca poprosite, naj po nakupu izpolni še kratek vprašalnik, lahko se vključujete v debate spletnih skupnosti, ki vas zanimajo podobne stvari kot vas …

Ključne besede zastavite čim ožje

Če se vrnemo na zgoraj uporabljeni primer avtomobilskih gum – seveda lahko optimizacijo vaše spletne strani zastavite zelo na široko in stran optimizirate na ključne besede, kot so gume, avtomobilske gume in podobno. A zna se zgoditi, da se boste tako v poplavi vseh spletnih strani, ki so ravno tako optimizirane na iste ključne besede, izgubili. Da vas stranke, ki iščejo točno to, kar ponujate, čim lažje najdejo, jim stopite naproti s čim ožjimi ključnimi besedami, kot so na primer zimske gume, letne gume, menjava gum in tako naprej.

Uporabite načrtovalnik ključnih besed

Ko imate zastavljene cilje in približno veste, katerih ključnih besed se boste posluževali, jih preverite v načrtovalniku ključnih besed. To je spletno orodje, kamor vpišete željeno ključno besedo in se vam vpiše pogostost iskanja ter možne variacije. Tako lahko preverite, če je vaša izbrana ključna beseda res primerna ali bi se morda raje odločili za katero drugo.

Pozanimajte se, kaj počne konkurenca

Ni dovolj, da raziščete ključne besede za uporabo na vaši spletni strani. Poznati morate tudi strategijo konkurenčnih spletnih strani, saj vam ga lahko pomaga, da svojo strategijo še izboljšate. V načrtovalnikih ključnih besed lahko preverite tudi, katere so najbolj in katere najmanj konkurenčne.

Ne ujemite se v past stroge uporabe knjižnih besed

V določenih situacijah je uporaba knjižnega jezika potrebna in primerna. Ko iščete ključne besede za svojo spletno stran, pa težnjo po knjižnem jeziku raje dajte na stran. Marsikdo pri brskanju po spletu namreč ne uporablja knjižnih besed, zato se bolj kot brskanje po slovarju splača brskanje po načrtovalniku ključnih besed. Primer ključne besede, kjer se vam lahko zalomi, so zgoraj omenjene gume (le redki namreč v Googlu iščejo pnevmatike).

Iskanje ključnih besed ni zapleteno, če le poznate svojo tržno nišo in svoje ciljne stranke ter znate uporabljati načrtovalnike ključnih besed. Če vam za to zmanjkuje časa, pa obstaja veliko dobrih podjetij, ki optimizacijo opravijo namesto vas.

Preberi več

Kaj so piškotki na spletni strani in zakaj so pomembni?

Začetek leta 2013, je začel veljati spremenjen zakon o elektronski komunikaciji, ki je postregel z novimi pravili glede uporabe piškotkov. Vendar pa ta novela ničesar ne prepoveduje, le zaostruje nekatera pravila. Namen zakona je, da se uporabnika seznani s tem, kaj so piškotki in pod kakšnimi pogoji se lahko uporabljajo.

Kaj so piškotki?

Preprosto rečeno, je spletni piškotek besedilna datoteka, ki je sestavljena iz črk in številk. Ko obiščemo določeno spletno stran, se nam naloži piškotek od te strani in se shrani na računalnik. Njegova naloga je, da spletni strani omogoči shranjevanje informacij, ki jih spletna stran lahko prebere, ko jo ponovno obiščete. Nekatere spletne strani uporabljajo piškotke, da lahko boljše delujejo, nekatere pa brez piškotkov sploh ne morejo delovati. Načeloma ne vsebujejo virusov in zlonamernih kod in so pravzaprav neškodljivi. Ker pa se uporabljajo za zbiranje podatkov o uporabniku, se marsikdo sprašuje, kaj so piškotki in kako posegajo v našo zasebnost. Zato je bila leta 2009 sprejeta zakonodaja, ki zahteva soglasje uporabnika, da se piškotki lahko namestijo. Prav tako pa je tudi shranjevanje in blokiranje piškotkov pod nadzorom brskalnika, tako da lahko to vsak uporabnik ureja po želji.

Upravljanje piškotkov

Zdaj ko vemo, kaj so piškotki, poglejmo še, kako lahko omejimo njihovo uporabo. Uporabnik lahko piškotke kadarkoli omeji, izbriše, ali pa blokira. Navodila kako se to naredi, se razlikujejo od naprave do naprave. V spletnem brskalniku pa lahko njihove nastavitve spreminjate. V brskalniku je vgrajena funkcija, s katero lahko sprejmete ali pa zavrnete piškotek. Če ga zavrnete, bo spletna stran verjetno delovala, lahko pa se zgodi, da določene podstrani ne bodo delovale pravilno. Prav tako, pa lahko izključitev piškotka privede do pretiranega oglaševanja, kar pa je zagotovo moteče. Če boste najprej sprejeli piškotke, potem pa si boste premimslili, jih boste morali zbrisati iz brskalnika, nato pa boste dobili obvestilo, če želite piškotke.

Katere vrste piškotkov poznamo?

Kaj so piškotki se zagotovo ne sprašujete več, sklepamo pa, da ne veste, da jih obstaja več vrst:

  • Lastni piškotki – te lahko preberejo in uporabljajo le strežniki dotične spletne strani. Lahko so trajni ali pa začasni, uporabljajo pa se za skranjevanje informacij, ki se bodo uporabile ob ponovnem obisku spletne strani.
  • Trajni ali shranjeni piškotki – ostanejo shranjeni tudi, ko uporabnik brskalnik zapre. V računalniku lahko ostanejo več mesecev, ali celo več let.
  • Začasni ali sejni piškotki – so aktivni od trenutka, ko vklopimo brskalnik in do trenutka ko ga zapremo.
  • Drugi piškotki – izvirajo iz partnerskih mest, ponavadi tistih, ki prikazujejo oglase na spletni strani, ki jo obiščemo.

Kaj piškotki delajo in zakaj so pomembni?

Piškotki so zelo zaželjeni, saj po eni strani zagotavljajo celovito izkušnjo z uporabo spletne strani, po drugi strani pa lastniku spletne strani podajo veliko informacij o uporabniku, s katerimi si pomaga, da lahko izboljša uporabniško izkušnjo. Piškotki so pomembni, če želimo, da spletna stran boljše deluje. Prav tako so pomembni za prepoznavanje vaše naprave, ki omogoča da se vsebina prilagodi. Pomembni so tudi za spremljanje obiska, saj lahko tako lastniki dobijo vpogled, kdo obiskuje spletno stran in kaj bi se lahko izboljšalo. Nujni pa so tudi za opravljanje določenih storitev, kot so naprimer spletne trgovine in spletne banke.

Piškotki so izrednega pomena, če želimo, da je naša uporabniška izkušnja kvalitetna. Prav tako pa se pomembni tudi za lastnika spletne strani, saj lahko z njihovo pomočjo izboljša interakcijo z uporabnikom. Zdaj, ko vemo kaj so piškotki in da so pravzaprav zelo dobrodošli, se ne bomo več zmrdovali ob njihovem prikazu.

Preberi več

Kako zmanjšati »bounce rate« na vaši spletni strani in kaj to sploh je?

Če se zanimate za optimizacijo spletne strani, ste verjetno že slišali za izraz bouce rate. Tudi, če te besedne zveze še niste zasledili, se morate zavedati, da je (čimmanjši) bounce rate izjemno pomemben element optimizirane spletne strani. V prispevku, ki je pred vami, boste izvedeli, kaj to je in kako ga lahko hitro popravite.

Bounce rate izražamo v odstotku vseh obiskov spletne strani. Gre za razmerje vseh uporabnikov, ki so obiskali vašo spletno stran in tistih uporabnikov, ki so jo zapustili, ne da bi kliknili še kam drugam oziroma na spletni strani opravili katerokoli drugo dejanje (nakup, prijava na e-novice…). Strani z visokim bounce rateom Google smatra za manj verodostojne in manj zaupanja vredne, zato jim med zadetki iskanja nameni veliko slabšo uvrstitev kot stranem, pri katerih je ta odstotek nižji. Ta odstotek je tudi močno povezan s konverzijo. Izboljšanje bounce ratea pomeni tudi izboljšanje konverzije. Že iz definicije bouce ratea je jasno, da več obiskovalcev kot boste prepričali, naj na vaši spletni strani opravijo neko dejanje, nižji bo bounce rate.

Bounce rate lahko popravite na različne načine, med drugim tudi tako, da stran naredite čimbolj uporabniku prijazno. Če bo uporabniku brskanje po spletni strani čimbolj olajšano in ga bodo na vsakem koraku čakale zanimive informacije, bo bolj verjetno, da bo na spletni strani ostal dlje in storil tisto, kar hočete od njega.

Bounce ali exit rate? Sliši se podobno in tudi je, a med obema pojmoma obstajajo določene razlike. Če nekdo klikne povezavo, ki ga pripelje na vaš landing page, nato pa ta landing page zapusti, je to bounce. Exit pa imenujemo pojav, ko nekdo na landing pageu klikne povezavo, ki ga pelje drugam na vašo spletno stran, nato pa zapusti to mesto.

Kako lahko izboljšate bounce rate?

Obstaja kar nekaj načinov, kako dosežete, da obiskovalci na vaši strani ostanejo dlje časa. Dokazano pomaga, da v njo vdelate Youtube videe, če poskrbite, da se stran hitreje nalaga, da olajšate branje besedila in da poskrbite, da obiskovalec dobi točno to, kar je iskal – torej, da mu to, kar ste obljubili s ključno besedo, tudi ponudite.

Visok bounce rate je običajno pokazatelj, da spletna stran ni takšna, kot bi morala biti. A ne vedno. Včasih pomeni zgolj to, da je nekdo na vaši spletni strani dobil točno to, kar je iskal – recimo recept, navodila … Presodite, ali je bounce rate na vaših spletnih straneh dober ali slab znak in se lotite izboljšav.

Preberi več